Pages

Julkisen terveydenhuollon siunaus

Julkisen sektorin motivaatio ja tehokkuus on omaa luokkaansa muun muassa maanmainiossa julkisessa terveydenhuollossamme. Eräs "ystäväni" koetti taannoin saada aikaa henkilökohtaiseen juttuunsa, ja ensimmäisellä kerralla soitti heti aamusta ja hänelle vastattiin heti - puhelin ei paria kertaa tuutannut - ja todettiin "soititte väärään aikaan, soittakaa myöhemmin uudelleen".

Kahden tunnin ajanvarausaikana kukaan ei vastannut, pelkkää paskaa hissimusiikkia sai kuunnella koko iloisen kaksituntisen. Tarina ei kerro, oltaisiinko sen jälkeen taas nostettu arvauskeskuksen päässä luuri ja sanottu "soititte väärään aikaan, täällä oli joku vastaamassa nyt kun ajanvarausaika on ohi".

Onko nää ihmiset tietoisia keille ne tekee töitä ja kuka niiden liksat maksaa?

1 kommenttia:

Kami kirjoitti...

Heh. Vähän sama silloin kun naisääni puhelimessa sanoi että päivystyksessä eivät tykkää ottaa tikkejä pois ja minä sanoin että poistan ne sitten ite.

Eipä tuo kummoinen ole systeemi, mutta on se tyhjää parempi.