Pages

Tajuutteksnää?

Ihmistä ei voi panna vahingossa.Vahingossa ei voi pettää. Ei voi käydä sillei, että "oho, kompastuinpa matonreunaan ja jostain syystä pystyssä ollut melani lävisti housuni (onhan minulla toki potenssia) ja yhtyi suoraan Liisaan. En minä tarkoittanut, mutta niin siinä vaan kävi". Juupajuu.

Mä tiedän miljoona tapausta, jotka sanoo mulle, että virhe voi käydä kelle vaan. Tähän väitteeseen mä yhdyn täysin rinnoin (olkoonkin, että pektoraalini ovat aika pienet). Ongelmana selityksessä on ainoastaan se, että virhe viittaa tahattomasti tehtyyn vahinkoon. Tunteeko kukaan ketään, joka olisi vahingossa pettänyt jotakuta? Esimerkiksi tarkoituksenaan vain pestä sukkia mutta toteutus sitten olikin naapuriin yhtyminen? Ihan vahingossa, tarkoituksetta?En tunne minäkään.

Kaikki ihmiset, jotka panevat vapaaehtoisesti (eivät siis tule raiskatuksi), tietävät vähän saatanan tarkkaan mitä tekevät. Ne nussii, helvetti. Ei sitä voi tehdä sillei, että luulee tekevänsä jotain ihan muuta."Virheen" lieventäviksi asianhaaroiksi katsotaan päihtymys ja sitä kautta heikentynyt asioiden tajuamiskyky. Vaikuttaako tää kehenkään sillä tavoin, että ei tajuaisi, että se elämää nähnyt rane ei ole se oma kumppani ja sitä ei pitäs nussia? Itse ainakin joka helvetin kerta kun petin, olin täysin tietoinen siitä mitä tein. Huolimatta siitä miten kännissä olin. Täysin absoluuttisen satavarmasti tiesin, että niin ei saisi tehdä.

Siitäkin huolimatta, että pettämisen yleisimmin puhuttu muoto on nimenomaan parisuhteeseen kuulumattoman henkilön nussiminen, pettäminen ei tarkoita nimenomaan parisuhteeseen kuulumattoman henkilön nussimista.

Pettäminen on luottamuksen päälle kusemista. En tunne ketään, joka haluaisi olla tekemisissä ihmisen kanssa, johon ei voi luottaa - kaikkein viimeiseksi sellainen haluttaisiin kumppaniksi. Mihin vetää raja siitä, milloin kuset luottamuksen päälle, sehän on ihan veteen piirretty viiva, voitaisiin sanoa.

No minäpä kerron.

Tiedät pettäväsi ihmisen luottamuksen kun teet asioita, joita et tekisi kun tämä on läsnä*.

*paskalla käynti ei ole pettämistä, älkää saivarrelko.

0 kommenttia: